středa 5. prosince 2012

4 Tři tipy na šampóny bez SLS, silikonů a parabenů

Asi vám neunikly moje posty týkající se balzámové metody. V jednom z nich jsem taky psala o tom, že jsem vyzkoušela mytí balzámem i šampóny, které žádné nežádoucí látky neobsahují. Nuže, zde jsou moje zkušenosti:




Obecně bych šampóny bez SLS, silikonů a parabenů mohla shrnout takhle: vlasy důkladně umyjí a díky různým přísadám (výtažky z bylin, oleje, atd.) vlasy i ošetří. Většinou moc nepění, tak se tím nedejte zmást a zbytečně jimi neplýtvejte. Ale - často budete mít během umývání pocit, že místo vlasů mnete v rukách koudel. Budou vám trochu (vlasy) drhnout v rukách a umývání nebude mít takový ten "skluz". Prostě se nedostaví ten pocit hebkosti a hladkých vlasů, který vám zaručí umývání pouhým balzámem. Proto rozhodně doporučuju vlasy ještě po opláchnutí šampónu "nabalzamovat". Vlasy v suchém stavu jsem po šampónu samotném (tzn. balzám jsem nepoužila) měla bezvadně čisté a nadýchané, i když dalo trochu práce je rozčesat. 


Peter Lamas - Sójový hydratační šampon, 360 ml


Neskutečná vůně. Na umývání vlasů jsem se těšila hlavně kvůli ní. Stěží ji dokážu k něčemu přirovnat. Sóju mi teda neevokuje ani náhodou (ale znám jen sóju do omáček a sójové boby), voní jako vzduch na začátku května, jen o něco sladčeji (asi si to hned všichni dokážete vybavit :)). Balení jsem nedojela do konce, schovávám si ho na občasné čichání :)

Barva je karamelově hnědá, konzistence sametově tekutá. Přála bych si, aby vůně zůstávala déle ve vlasech, ale má velice krátkou trvanlivost. Mycí schopnosti jsou přijatelné, rozhodně umyje dobře. Ale je zapotřebí po něm použít balzám, to ostatně u všech SLS- a silicon-free šamponů. 

Cena: cca 13 dolarů



Nature's Gate - Heřmánkový šampon
532 ml

Můj favorit. Nádherně voní (pokud máte rádi bylinky) a vůně ve vlasech zůstává i po uschnutí. Má mléčně bílou až perleťovou barvu, bohatě pění. Zanechává vlasy hladké i bez použití balzámu, i když s kondicionérem je to samozřejmě ještě mnohem lepší. Vlasy se po něm pěkne lesknou. 

Z trojice testovaných šamponů jsem s tímto nejspokojenější. Uvažuju o koupi kondicionéru ze stejné řady.

Cena: cca 5 dolarů, iherb.com



Avalon Organics šampon s biotinem
414 ml

Tento šampon slibuje objem ve vlasech a tak úplně to nesplňuje. Podle etikety by měl podporovat i růst vlasů, ale ani na této frontě jsem markantní rozdíly nezaznamenala. Na druhou stranu výborně umývá, má gelovitou průhlednou konzistenci a hezky svěže voní. Ve vlasech už potom ale vůni nezaznamenáte. 

Složení je skoro nekonečně dlouhé :) Pro mě je jako obyvykle nejdůležitější, že neobsahuje SLS, parabeny a silikony. Že tahle značka netestuje na zvířatech, je další plus. 

Napodruhé už bych si tenhle šampon asi nekoupila, ale nemůžu říct, že bych jím byla vyloženě zklamaná. Prostě jen má tahle značka smůlu v tom, že existují i levnější a pro mě příjemnější varianty. 

Cena: cca 7.30 dolarů, iherb.com

......................................................................................................................................................................

Takže, komu se příčí umývání balzámem a přesto hledá šetrnější alternativy ve vlasové kosmetice, bych tenhleten typ šampónů rozhodně doporučila. Vlasovou pokožku nevysušují a nedráždí, vlasům se v koexistenci s nimi daří dobře. Nezavrhujte šampóny (tyhle ani jiné) hned po prvním použití! Mně i po půlroce šamponování přišla balzámová metoda lepší, přesto jsem ráda, že jsem bezsulfátové a bezsilikonové šampóny vyzkoušela.

Pěknou středu vám všem!

4 komentáře:

  1. Já mám moc ráda šampóny od Kiss my face - jdou dobře sehnat i v ČR, nestojí moc, pěkně voní a jsou hodně gelovité - což je mi příjemné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty neznám, ale objem je velký a složení vypadá k světu. Šampon jsem nepoužila asi už tři čtyři měsíce, jejich kondicionér si možná při cestě do ČR koupím. Prodává se tahle značka běžně v drogeriích?

      Vymazat
    2. Ahoj Cyklistko, já tyto šampony našla v prodejně BIOOO.cz: http://www.biooo.cz/sampon_whenever_zeleny_caj_a_citrus_kiss_my_face_corp-p-2564.html, klasicky v drogerii jsem ho nikde neviděla. Roo

      Vymazat
    3. Díky, Roo, až bude někdy zapotřebí a soda + ocet nebude vyhovovat, aspoň vím, kde hledat.

      Vymazat

Děkuju za váš čas, který věnujete čtení článků a psaní komentářů!